tisdag 9 oktober 2007

Tänk om grannen haft gevär

Min moppe var trimmad. Avgasröret var perforerat och insatsen borta, vilket gav fina ränder i grannens TV. Förutom sladdövningar och buskörning utanför huset roade det mig mycket att köra ikapp och om grannen när han var på väg till jobbet och jag till skolan. Skulle just parkera mitt fräcka fordon på garageuppfarten när jag och moppen bryskt knuffades i backen. Förvånad och omtumlad kravlade jag mig upp för att se grannen med bestämda steg kliva hem till sig. Tänk om han hade haft ett gevär!

Sju timmar i bilen genom höstfagra landskap. Radio Örebro, radio Östergötland, Kropp och själ, Tendens, Vetandes värld, Lunchekot, Ekonomieko, Radiosporten, Kulturnytt, Vetenskapsradion Språket, OBS, Kvartifemekot, Studio ett, Radiosporten. Nåde den som tafsar på public service!

/SvenG

Inga kommentarer: